Handlevogn: kr 0,00

Bank BICadresse DNBANOKKXXX

Telefon og e-post

Telefon (+47) 770 79 107

Matpause kl 11:30-12:00, ellers åpent som angitt nedefor.

Mandag Åpent kl. 10:00-17:00
Tirsdag STENGT
Onsdag-Fredag Åpent kl. 10:00-17:00
Lørdag Åpent kl. 10:00-14:00
Søndag STENGT
Andre helligdager STENGT

Draglands Planteskole
9420 Lundenes

VIKTIG: Fra 2020 sender vi ikke lengre ut planter som pakker/post! Vi tar kun imot bestillinger for HENTING lokalt på planteskolen.
Alle som ønsker å HENTE sin ordre eller kjøpe planter direkte er fortsatt velkommen til oss på Grytøya!

Draglands Planteskole
9420 Lundenes

Planteskolen er i 2023 åpen fra 19. mai til 30 juni.

Vår planteskole ligger på Grytøy utenfor Harstad i Sør-Troms. Ta ferge fra Stornes til Bjørnerå for å komme til Grytøy. Kjør til høyre fra fergeleiet i ca. 3 km så finner du oss rett etter lokalbutikken.

Skal du reise til Grytøya, bruk gjerne Troms Fylkestrafikk sine websider, eller ring ruteopplysningen på telefon 177.
Buss i Harstad og omegn opereres av Boreal, mens fergene opereres av Norled.

Bussruter for Sør-Troms finner du ved å velge 'Planlegg reisen\Ruter og reisesøk\Rutetabeller\Buss' fra menyen, eller link her Bussruter.
Fergeruter for Sør-Troms finner du fra 'Planlegg reisen\Ruter og reisesøk\Rutetabeller\Ferge' fra menyen, eller link her Fergeruter.

Fergerute '177 Stornes-Bjørnerå' som pdf Rute 177 Stornes-Bjørnerå.
Her finnes billettpriser.

Bussrute '240 Harstad-Stornes-Grytøya-Bjarkøya' som pdf Rute 240 Harstad-Stornes-Grytøya-Bjarkøya

For drosje i Harstad: Harstad Taxisentral AS, tlf +47 770 41 000
Det finnes ingen taxi på Grytøy dessverre.

Grytøya – vel verdt et besøk

– Variert turterreng, høge flotte fjell, kvite sandstrender og lune viker.
– Se info om Grytøya på Wikipedia.
– Vår nærmeste nabo, Lunde Gartneri, er kanskje landsdelens største potteplantegartneri, og har dessuten egen produksjon av snitt-roser.
Grytøy Bygdetun med over 3000 registrerte gjenstander, ligger bare 200 meter fra vår planteskole.
– Grøtavær er lite et lokalsamfunn ytterst på Grytøya. Se Yttergrytta Facebook side - nettsted for bygdene Dale, Alvestad og Grøtavær.
– Bjarkøy og Sandsøy er også bare en liten fergetur unna, se info om Bjarkøy på Wikipedia og Sandsøy på Wikipedia.
– For mer informajon om Harstad og omegn se Visit Harstad.

Skulle du ønske å fornye hagen litt, gir vi deg gratis veiledning. Vi har de plantene som duger. Vel møtt!

Kart/Veibeskrivelse

Link til Google Maps for kjørebeskrivelse: Vis kart